Stav je označení objednávky dle aktuálního stavu od jejího přijetí až do kompletního vyřízení (např. odesláno, zaplaceno, přijato apod.). V systému jsou běžně používané stavy již přednastaveny. Lze si ale vytvořit i libovolné vlastní stavy, díky kterým si udržíte přehled v objednávkách, reklamacích, úpravách zboží na míru apod. Stavům objednávek lze přiřadit i vlastní e-mailové šablony. Ty se pak budou automaticky odesílat zákazníkům emailem při přiřazení tohoto stavu objednávce. Vlastní stav objednávky tak nemusí sloužit pouze interně v administraci, ale i pro notifikaci zákazníků.
Stavy objednávek se zobrazují a mění ve výpisu objednávek v administraci. Pro lepší přehlednost jsou odděleny barevně. Stav objednávky lze změnit kliknutím na tlačítko vedle stavů konkrétní objednávky. Objednávka může mít v jeden okamžik dva různé stavy a to pro stav platby a stav objednávky.
Jak vytvořit nový vlastní stav objednávky
Editor “stavy objednávek” se nachází v levém sloupku administrace pod záložkou “číselníky”. Zde si lze vytvářet nové vlastní stavy a upravovat ty již vytvořené včetně těch systémových. Jednotlivým stavům lze změnit barvu, (de)aktivovat je, připojit požadovanou e-mailovou šablonu a zapnout odesílání notifikačních emailů klientům.
Nový vlastní stav vytvoříte kliknutím na tlačítko “přidat stav” v horní části editoru “stavy objednávek”. Zadejte název stavu, vyberte odlišovací barvu a stav přidejte do systému.
Akci po nastavení stavu “vrátit všechno zboží z objednávky zpět na sklad” lze pak využít v případě, kdy požadujete vytvořit stav k situaci, kdy se vám zboží vrátilo zpět a chcete jej automaticky zařadit zpět do prodeje a vrátit položku na sklad (např. nezaplacená dobírka, stornovaná objednávka apod.).