Stav objednávky je přehledné označení objednávky v administraci dle stavu ve kterém se nachází během procesu vyřízení i po něm. Tyto stavy mohou mít vazbu na systémové i vlastní e-mailové šablony pro notifikaci zákazníka, které automaticky odešlou e-mailovou zprávu při změně na konkrétní stav objednávky. Stavy navíc umožňují snadnou filtraci objednávek, které se právě nachází v požadovaném stavu. Hledání v historii stavů umožňuje zjistit, které objednávky měly v minulosti vybraný stav nastaven.
Stavy objednávek se zobrazují v základním přehledu objednávek pod záložkou “e-shop”. Pro lepší přehlednost jsou odděleny barevně. Objednávka může mít v jeden okamžik dva různé stavy a to pro stav platby a stav objednávky.
Správce “stavy objednávek” se nachází v levém sloupku administrace pod záložkou “číselníky”. Zde lze editovat již existující stavy, vytvářet nové vlastní stavy, měnit barvy štítků a připojit e-mailové šablony. Stavy je lze možné i deaktivovat. Nepoužívané stavy se již nebudou zobrazovat v nabídce pro změnu stavu. Mohou však být k objednávce přiřazené automaticky na základě akce ze systému třetí strany (např. chyba při platbě kartou).
Stav lze ručně změnit kliknutím na ikonu “změna stavu objednávky” v seznamu objednávek. V zobrazeném vyskakovacím okně lze poté kliknutím vybrat požadovaný nový stav.
V potvrzovacím vyskakovacím okně lze zvolit zda se odešle automatický e-mail zákazníkovi (pokud je nastaven). Kliknutí na tlačítko “nastavit stav” potvrdí změnu stavu.