Google Analytics

Služba Google Analytics (GA) umožňuje získávat statistické údaje o zákaznících na vašem e-shopu (např. návštěvnost, konverze, chování uživatelů apod.).

Registrace do Google Analytics

Zaregistrujte se pomocí nového Google účtu (start for free) nebo použijte již existující účet pro přihlášení na webovou stránku služby: https://marketingplatform.google.com/about/analytics/



  1. Nastavení účtu
    Vyplňte základní údaje o novém účtu. V nastavení sdílení údajů zaškrtněte všechny položky.



  2. Nastavení služby
    V této sekci vyplňte měnu a časové pásmo. 
    Poté klikněte na tlačítko “Zobrazit rozšířené možnosti”.



    Zobrazit rozšířené možnosti
    V rozbalené sekci aktivujte službu Universal Analytics a vyplňte URL adresu vašeho webu.



  3. Informace o vaší firmě
    Vyplňte kategorii odvětví, velikost firmy a zaškrtněte všechny potřebné služby GA.


Napojení Google Analytics v administraci e-shopu

V levém sloupku administrace pod záložkou “napojení na ext. služby” vyberte službu “Google.com”.




ID sledované stránky


Vaše ID naleznete ve správci Google Analytics. Je nutné zadat kód ve správném tvaru: 
UA-XXXXXXXXX-X




ID naleznete i ve vašem měřícím kódu


Ověření vlastníka webu

  1. Otevřete odkaz https://search.google.com/search-console/welcome
  2. Zadejte vaši url adresu do dlaždice “doména”



  3. Zkopírujte část unikátního kódu v zobrazeném okně



  4. V administraci e-shopu zadejte tento kód do pole “ověřovací kód” na stránce “napojení na ext.služby” > “google.com”


Google Tag Manager (GTM)

  1. Vytvořte nový účet na adrese tagmanager.google.com
    https://tagmanager.google.com/#/admin/accounts/create



  2. Po přidání nového účtu se zobrazí okno s kódem kontejneru GTM. Jeho součástí je i GTM ID ve formátu “GTM-XXXXXXX”. Celé ID zkopírujte.



  3. V administraci e-shopu zadejte vaše GTM ID do pole “Google tag Manager” na stránce “napojení na ext.služby” > “google.com”