Cenové skupiny, B2B prodej

Co je to cenová skupina?

Cenové skupiny se používají především pro velkoobchodní prodej (B2B).

Cenová skupina definuje procentuální slevu na vybraný sortiment a nebo konkrétní ceny jednotlivých položek ve skupině. Uživatelé s cenovou skupinou nebo s více cenovými skupinami vidí po přihlášení přímo ceny odpovídající jejich skupinám a nakupují za ně. 

V případě, že má uživatel přiřazeno více cenových skupin, ve kterých je obsažen stejný produkt, tak se uživateli vždy nabízí nejnižší cena daného produktu ze všech skupin. Např. v jedné skupině má daný produkt slevu 20%, v jiné 30% - uživatel vidí ceny a nakupuje se slevu 30%.

Pokud je více e-shopů napojených na centrální administraci, tak se ceníky nastavují a uplatňují pouze v rámci každého napojeného e-shopu, nikoliv centrálně.


Typy cenových skupin:

  • Cenové skupiny - % (procentuální sleva)
    Umožňuje nastavit vybrané skupině uživatelů procentuální slevu na vybrané produkty a kategorie.



  • Cenové skupiny - částky (ceníky)
    Umožňuje vybrané skupině uživatelů přiřadit vlastní ceník zboží.


Alternativou cenových skupin je věrnostní program. U jednotlivých slevových hladin věrnostního programu je možné nastavit požadovaný obrat (útratu) za určité období, který zákazník musí udělat pro uplatnění procentuální slevy.


Vytvoření cenové skupiny - % (procentuální sleva)

  1. Procentuální slevové skupiny se nachází v menu E-shop / Cenové skupiny - %  
  2. Novou skupinu vytvoříte kliknutím na tlačítko Nová skupina v horním menu.
  3. Vyplňte parametry slevové skupiny. Pokud chcete, aby se sleva uplatnila na celý sortiment zboží, zaškrtněte možnost "skupina se uplatňuje pro všechny produkty". Položka Minimální výše objednávky znamená hranici, která je nutná pro dokončení objednávky. Pokud nemá být nastavena, vyplňte 0.  
  4. Uložením formuláře dojde k vytvoření cenové skupiny a zpřístupní se další záložky pro nastavení sortimentu (Kategorie / Produkty) a přiřazení skupiny uživatelům (Uživatelé / Štítky kontaktů).
  5. Na záložce Uživatelé vyberte uživatele a přiřaďte tlačítkem Připojit vybrané uživatele. V případě přiřazení prostřednictvím Štítků kontaktů jsou automaticky přiřazeni všichni uživatelé, kteří mají u svého adresářového záznamu vybrané štítky. Novým uživatelům potom stačí přidávat odpovídající štítky v Adresáři.



Připojení uživatelů:



Vytvoření cenové skupiny - částky (ceníky)

  1. Procentuální slevové skupiny se nachází v menu E-shop / Cenové skupiny - částky 

  2. Novou skupinu vytvoříte kliknutím na tlačítko Nová skupina v horním menu.

  3. Vyplňte parametry slevové skupiny. Položka Minimální výše objednávky znamená hranici, která je nutná pro dokončení objednávky. Pokud nemá být nastavena, vyplňte 0.

  4. Uložením formuláře dojde k vytvoření cenové skupiny a zpřístupní se další záložky pro nacenění sortimentu (Ceník) a přiřazení skupiny uživatelům (Uživatelé).

  5. Na záložce Uživatelé vyberte uživatele a přiřaďte tlačítkem Připojit vybrané uživatele.

Připojení uživatelů:


Vytvoření ceníku pro cenovou skupinu

a) Import ceníku ze souboru

Systém podporuje importní soubory XLS, XLSX a CSV oddělené středníky. 
Kódy zboží, které se nepodaří v systému nalézt, budou přeskočeny.



 


b) Ruční vytvoření ceníku

Nový ceník lze také vytvořit položku po položce přímo v administraci cenové skupiny.

Takto vytvořený ceník lze poté exportovat do formátů XLS, XLSX a CSV.




Cenové skupiny z pohledu uživatele

Cenové skupiny daného uživatele je také možné vidět a přidávat přímo u daného uživatele ve správě uživatelů Adresář / Registrovaní uživatelé.

Cenové skupiny uživatele