Popis
Automatizace provádí několik kroků, kterými jsou 1) automatická změna platební metody na platbu převodem u nezaplacených objednávek s online platební metodou, 2) varování zákazníka o stornování objednávky v případě nezaplacení a následně 3) samotné storno. To vše vede také k úspoře práce s hlídáním zaplacení, se změnou platební metody a se stornováním nezaplacených objednávek.
1) Změna způsobu platby
Automatizace mění způsob platby na platbu převodem u nezaplacené objednávky s online platební metodou. Ke změně dochází automaticky po nastaveném čase. Po změně platební metody odchází zákazníkovi e-mail se správnými údaji pro zaplacení dle země objednávky. Kromě způsobu platby se změní i stav platby na výchozí Čeká na platbu. Změna je vidět v historii změn objednávky a také v logu proběhlých automatizací.
Stav platby objednávky musí být v jednom ze stavů, které mohou nastat u online plateb a které znamenají, že platba ještě neproběhla a nebo již neproběhne
Čeká na platbu
Platba zamítnuta
Platba zrušena
Chyba uživatele
Platba stornována
Stav objednávky musí být Nová
Stáří objednávek
Kontroluje se, aby se nezpracovaly velmi staré objednávky, tedy je nastaven limit pro zpracování do minulosti.
Nastavení
U jedné z platebních metod typu platba převodem je třeba nastavit, že je výchozí metodou pro tuto automatizaci.
V menu Základní nastavení / záložka Platby / sekce Změna způsobu platby při neprovedení online platby je třeba nastavit počet hodin, po kterých dochází ke změně platební metody.
Dále je možné upravit e-mailovou šablonu systémového e-mailu automaticky zasílaného při provedení změny - Objednávka - automatická změna způsobu úhrady. Šablonu je třeba upravit ve všech jazykových mutacích.
Znění e-mailu:
Vážený zákazníku,
u Vaší objednávky na #PROJECT_DOMAIN# evidujeme nedokončenou online platbu. Upravili jsme tedy způsob platby u Vaší objednávky na platbu převodem, abyste měl další možnost, jak objednávku zaplatit. Platební údaje jsou uvedeny níže.
#ORDER_SUMMARY_TABLE#
#PAYMENT_INFO#
#ORDER_LINK#
#PAYMENT_METHOD_TRANSFER#
Při platbě prosím zadávejte hodnotu objednávky včetně haléřů. Pokud haléře nezadáte, platba nebude automaticky spárována a tím se opozdí její expedice.
Pokud máte jakékoliv dotazy či přání, kontaktujte nás prosím prostřednictvím #EMAIL#
2) Notifikace neuhrazené objednávky
Automatizace v případě nezaplacené objednávky s platební metodou typu platba převodem posílá informativní e-mail, že stále není evidována platba a že po X dnech dojde ke stornování objednávky. K odeslání e-mailu dochází automaticky po nastaveném čase od vzniku objednávky. Zpráva je vidět v historii zpráv u objednávky a také v logu proběhlých automatizací.
Nastavení
V menu Základní nastavení / záložka Platby / sekce Připomínka nezaplacené platby převodem je třeba nastavit počet dnů od vzniku objednávky, po kterých se pošle informativní e-mail.
Dále je třeba upravit e-mailovou šablonou pro e-mail s připomenutím Objednávka - automatické připomenutí úhrady převodem. Počet dnů v šabloně se upravuje ručně a stejný jako v nastavení automatizace. Šablonu je třeba upravit ve všech jazykových mutacích.
Znění e-mailu:
Vážený zákazníku,
dovolujeme si připomenout, že Vaše objednávka na #PROJECT_DOMAIN# dosud nebyla uhrazena.
V případě neprovedení úhrady do XX dnů od tohoto upozornění bude Vaše objednávka automaticky stornována.
#ORDER_SUMMARY_TABLE#
#PAYMENT_INFO#
#ORDER_LINK#
#PAYMENT_METHOD_TRANSFER#
Při platbě prosím zadávejte hodnotu objednávky včetně haléřů. Pokud haléře nezadáte, platba nebude automaticky spárována a tím se opozdí její expedice.
Pokud máte jakékoliv dotazy či přání, kontaktujte nás prosím prostřednictvím #EMAIL#
3) Storno neuhrazené objednávky
Automatizace v případě nezaplacené objednávky s platební metodou typu platba převodem provádí storno a posílá informativní e-mail. Ke změně stavu a zaslání e-mailu dochází automaticky po nastaveném čase od vzniku objednávky. Změna stavu je vidět v historii stavů objednávky a v logu proběhlých automatizací a zpráva je vidět v historii zpráv u objednávky.
Nastavení
V menu Základní nastavení / záložka Platby / sekce Storno nezaplacené platby převodem je třeba nastavit počet hodin, po kterých dochází ke stornování objednávky.
E-mailová šablona pro e-mail automaticky zaslaný při provedení změny: Objednávka - automatické storno. Počet dnů v šabloně se upravuje ručně a stejný jako v nastavení automatizace. Šablonu je třeba upravit ve všech jazykových mutacích.
Znění e-mailu:
Vážený zákazníku,
Vaše objednávka na #PROJECT_DOMAIN# dosud nebyla uhrazena. Neboť již uplynul termín XX dnů na uhrazení, Vaše objednávka byla automaticky stornována.
Pokud Váš zájem o objednané zboží trvá, kontaktujte nás prosím prostřednictvím #EMAIL#.
#ORDER_SUMMARY_TABLE#
#PAYMENT_INFO#
#ORDER_LINK#
Pokud máte jakékoliv další dotazy či přání, kontaktujte nás prosím prostřednictvím #EMAIL#
Přehledy
Přehledy všech proběhlých automatických akcí jsou v menu Objednávky / Log automatizace